Et fokus på at gøre det komplekse enkelt
En emailplatform som Ubivox gemmer, når man graver ned under overfladen, på mange funktioner og muligheder. Det er vigtigt for os, at I som brugere ikke bliver overvældet af et benytte et værktøj, men at vi samtidig undgår at forsimple tingene så meget, at det bliver ufleksibelt, eller I ikke kan finde det, I leder efter.
Derfor fokuserer vi på at gøre de daglige opgaver nemme at gå til, ved at indrette vores brugerflader med velovervejede og logiske menuer og genveje. Vi undersøger og måler løbende brugernes typiske navigationsmønstrer, og benytter den viden til at strukturere brugerfladen så effektivt som muligt.
Vi tilstræber yderligere at samle avancerede funktioner, ikke alle kunder har brug for, i områder, hvor de er nemt tilgængelige for rette vedkommende, men ikke forstyrrer det daglige arbejde.
Målet med denne filosofi er at sikre en platform med bred anvendelse, uden at skræmme nybegyndere væk.
Løbende udvikling uden at ødelægge kontinuiteten
Har man én gang lært en brugerflade at kende, er der ikke noget værre end at møde ind mandag, med en deadline to timer senere, og opdage, at intet ligner sig selv.
Vores emailplatform udvikles konstant, og vi udvider og tilpasser løbende, så vores kunder har de funktioner, de har behov for. I den process sørger vi for at hver eneste ny funktion eller rettelse gennemtænkes, med målet at sikre at den placeres optimalt, og ikke forstyrrer kontinuiteten i brugerfladen.
Vi begrænser store opdateringer af de grundlæggende dele af brugerfladen, for at sikre, at systemet vedbliver at være genkendeligt for jer; og laver vi ændringer, der grundlæggende rykker rundt på elementer og funktioner, giver vi selvfølgelig besked i god tid, så I kan nå at planlægge jeres arbejde derefter.
Kan vi spare jer for unødigt arbejde, ved at optimere funktionerne i brugerfladen glidende uden store overraskelser, har vi gjort vores arbejde godt. Hver dag stræber vi efter at spare tusindvis af brugere for overflødige arbejdsgange.
Indhold og struktur fremfor de nyeste designtrends
Når et softwaresystem har eksisteret i mere end 13 år, har der været mange trends, der er kommet og gået. Vi prøver at undgå at blive for opslugt af midlertidige tendenser, og i stedet tænke på den lange bane. Ikke alle virksomheder ønsker at ændre arbejdsmetoder lige så hurtigt som it-branchen, og de bør heller ikke tvinges til det.
Vores emaileditorer er meget centrale dele i vores platform, og derfor bevidst bygget fra bunden af os selv. Det et vigtigt område for os at fokusere på, for at gøre det så enkelt, overskueligt og hurtigt som muligt.
I editoren har vi opdelt indhold og design, så du altid har et overblik over din indholdsstruktur. Designet tilpasser sig dit indhold, og du kan altid følge med i præcis hvordan dit nyhedsbrev ser ud.
Vi har valgt at vise et indholdsstrukturen ved siden af designvisningen, da det gør det nemt at arrangere indhold og billeder, uden at miste overblikket, så små designelementer ikke forsvinder i mængden.
Når vi bygger vores brugerflader tænker vi i praktik fremfor aktuelle designtrends. Det betyder ikke, at vi ikke prøver nye, smarte teknologier af bag kulisserne, men mange gange bliver de der, fordi vores brugertests viser, at de ikke løser problemstillingen bedre eller hurtigere.
Brugervenlighed er også for teknikere og udviklere
Oftest bliver brugervenlighed set i forhold til brugerflader, men brugervenlighed handler også om hvor nemt det er at få hjælp til sine udfordringer, samt at kunne stille spørgsmål, der går ud over hvordan et system bruges.
Brugervenlighed er heller ikke kun relevant for redaktøren, men også for teknikeren og udvikleren der skal integrere en emailplatform med andre løsninger. Det er en anden type brugervenlighed, men præcis lige så vigtig for jer som kunder, og den er desværre ikke helt så nem at afkode, for det kræver ofte fagkompetence for at gennemskue om et system er brugervenligt for en tekniker eller udvikler.
Når vi bygger API’er og tekniske snitflader, sørger vi derfor for at bruge mindst lige så mange kræfter på at gøre det enkelt og effektivt for teknikeren og udvikleren, som vi gør når vi bygger brugerflader til redaktører og designere.
Ubivox emailplatform er først og fremmest bygget af teknikere og udviklere, og ikke af markedsføringsfolk. Derfor dokumenterer vi altid vores tekniske snitflader, strukturerer dem logisk ud fra hvilket problem de skal løse, og sørger for at de sender dokumenterede fejlbeskeder og respons tilbage, så I ikke bliver efterladt i blinde.
Vi ved teknikere og udviklere har mange opgaver at forholde sig til, og vi vil gerne hjælpe med at gøre deres hverdag lidt nemmere. Derfor besvarer vi også henvendelser direkte fra udviklere og teknikere, og de besvares af vores egne teknikere, så fagpersonerne taler optimalt med hinanden, uden mellemled.