Email findes i mange former

Email som markedsføring- og kommunikationsform findes i mange versioner, lige fra det klassiske nyhedsbrev, til dynamiske, segmenterede kampagner, og tidsbaserede, automatiske udsendelser.

Ubivox emailplatformen er bygget til at understøtte dem alle, inklusiv transaktionelle emails til ordrebekræftelser, fakturaer m.v.

Nedenfor finder du en række af de primære funktioner i emailplatformen, det er dog ikke en udtømmende liste. Den slags er nemlig vanskelig at lave fyldestgørende på et system der løbende bliver udviklet og forbedret.

Mindre funktionalitet, der kan have stor betydning for nogen virksomheder, fremgår muligvis ikke af en standard funktionsliste, og med løbende opdateringer, vi laver til platformen, kan der være ting i funktionel test som ikke nødvendigvis fremgår.

Derfor anbefaler vi altid at I kontakter os, hvis I er i tvivl om hvorvidt vi kan lige præcis det, I har behov for.

Har I spørgsmål kan vi kontaktes hurtigt via livechat nederst i højre hjørne.

Klassiske email-typer

Nyhedsbreve

Vores platform blev i første omgang bygget med målet at kunne sende nyhedsbreve for firmaer. Simpelt og ligetil, og noget alle i jeres organisation skal føle sig hjemme med.

Det klassiske nyhedsbrev er en fortløbende serie af emails, ikke en enkeltstående forteelse, men noget der sendes regelmæssigt. Et brev, med nyheder, som modtagerne ved hvornår de får.

Kampagner

Efterhånden som reklamebureauer oftere overtager processen med at sende emails på vegne af deres kunder, er kampagner blevet hyppigere forekommende.

Typisk har en kampagne en startdato og en slutdato, og modtagerne er indsamlet til den enkelte kampagne. Vores platform understøtter ubegrænsede lister og let import, og dette gør dine kampagneudsendelser hurtige at få planlagt.

Automatiserede emails

Også kendt som forløb, autoresponders eller drip campaigns – automatiserede emails er en emailserie, der er skrevet på forhånd, og startes når en ny modtager tilmeldes en liste.

Automatiserede emails er særligt gode til det lange salg, hvor flere problemer skal italesættes og løses, før kunden beslutter sig for at købe produktet. Emailserien skrives én gang, og kører automatisk fra start til slut.

Transaktionelle emails

Transaktionelle emails kan også kaldes “en til en”-emails, altså emails målrettet en enkelt modtager. I webshops kan det være ordrebekræftelser og kvitteringer, dvs. alle emails relateret til ordrer, notifikationer og lignende.

At bruge en platform som Ubivox til dine transaktionelle emails gør, at du kan få glæde af den gode leveringssikkerhed, samt at du i højere grad får mulighed for at spore hvad der sker med emailen efter du sender den.

Kontaktadministration

Brug vores tilmeldingsformular eller lav jeres egen til at få tilmeldinger direkte ind i systemet. Modtagerprofiler opdaterer automatisk med den information I får. Har I allerede en liste af modtagere kan den nemt og hurtigt importeres i systemet.

  • Tilmeldingsformular – vi har færdigtudviklede formularer, som I kan tilpasse visuelt med datafelter til f.eks. navn, postnummer og interesserer, og I har også mulighed for at lave jeres helt egen i HTML-kode.
  • Import & eksport – importer og eksporter let jeres lister med modtagere fra Excel- eller CSV-filer. Systemet sletter automatisk dubletter i filerne, og sørger for at ikke-eksisterende emailadresser bliver ignoreret.
  • Modtagerkontrolpanel – her har I altid overblik over dine modtagere, og alt den data I har om dem. De kan løbende selv opdatere deres informationer, hvis I åbner for det.
  • Tilmelding via sociale medier – opret tilmeldingsformularer på din Facebook side og QR-koder til din butik, messer m.m. så nye modtagere kommer direkte ind på dine modtagerlister i Ubivox

Emailopbygning

I vores brugervenlige editor kan du nemt og hurtigt oprette dine nyhedsbreve. Brug en af vores fleksible skabeloner og form den som du ønsker via vores drag’n’drop-editor. Indsæt dit indhold og billeder, og send det afsted. Så simpelt er det.

  • Drag‘n’drop-editor – omsæt dine ideer til et nyhedsbrev i vores fleksible editor. Du kan også arbejde i HTML, hvis du er mere fortrolig med det
  • Skabeloner – start med vores testede standardskabelon, der virker i alle klienter og er tilpasset alle enheder, computere, mobiltelefoner og tablets, eller opret nemt en helt ny.
  • Brevfletning – gør dine nyhedsbreve mere personlige ved at bruge din modtagers navn: “Kære Tina” i stedet for “Kære læser”. Du kan naturligvis brevflette alle de data, du har på dine modtagere.
  • Billeder – rediger dine billeder direkte i Ubivox, og se løbende hvordan det passer ind i nyhedsbrevet. Du slipper for at bevæge dig frem og tilbage mellem Photoshop og din emailplatform, og sparer tid og frustrationer.
  • Mediebibliotek – saml og organiser dine logoer og andre billeder et sikkert sted, hvor du altid kan finde originalen igen.
  • Video – brug tilpassede links til videoer på Youtube, Vimeo, Facebook og mange flere. Afspil din video direkte i nyhedsbrevet, så du ikke sender dine læsere væk fra dit indhold.
  • Social deling – indsæt en simpel knap i dit nyhedsbrev, så det nemt kan deles på over 300 sociale netværk.

Planlægning & udsendelse

Planlæg forsendelser på forhånd, og brug dine modtagerdata til at segmentere din liste, så du kan sende målrettede nyhedsbreve. Med automatiserede funktioner såsom A/B split-tests kan du lære, hvad der tiltaler dine modtagere, og sende mere relevante budskaber, som giver højere visningsrater og flere salg.

  • Planlæg forsendelser – så de bliver sendt på det rigtige tidspunkt. Du kan roligt tage på sommerferie, vel vidende at vores platform sender dine planlagte nyhedsbreve for dig.
  • Avanceret segmentering – segmenter dine modtagere efter data såsom køn, alder, postnummer og interesser og send forskellige nyhedsbreve til disse grupper.
  • Forløb/drip campaigns – send en velkomstmail til nye modtagere, og opret en serie af nyhedsbreve, der sendes til individuelle modtagere efter faste intervaller.
  • A/B split-test – test to versioner af et nyhedsbrev på en del af dine modtagere, og send det med de bedste resultater til resten af din liste.
  • Nyhedsbrevsarkiv – opret et arkiv over dine sendte nyhedsbreve for at forlænge deres levetid, så du får mest muligt ud af det indhold, du har skrevet, og brug det f.eks. til din tilmeldingsside eller velkomstmail.

Statistik & evaluering

Få et overblik over hvordan dit afsendte nyhedsbrev har performet, og hvorvidt det har opfyldt dine mål. Du kan bl.a. se hvilke enheder (computer, mobiltelefon eller tablet) det er åbnet på, og hvor mange der har klikket på dine links. Gennem vores målsporing kan du måle den ekstra omsætning dit nyhedsbrevet har givet. Ved hjælp af statistikken lærer du løbende mere om dine modtagere, og hvad der virker, så du kan optimere dine fremtidige kampagner.

  • Avanceret statistik – se bl.a. hvilke links, der var mest populære, samt hvor mange åbnede nyhedsbrevet, hvornår de gjorde det, hvor i verden de befandt sig, og hvilke enheder de brugte.
  • Målsporing – opret mål som f.eks. besøg på særlige områder på dit website, eller direkte salg som følge af dit nyhedsbrev.
  • Google Analytics – mål effekten af dine nyhedsbreve på din webshop, eller besøgende på websitet, og se hvilken trafik og omsætning de genererer.
  • Onclick actions – indsaml informationer om dine modtagere ved at tagge dine links, og brug disse data til fremtidig segmentering.

Opret en gratis prøvekonto

Inden I beslutter jer har I selvfølgelig mulighed for at prøve platformen af. Det kan I gøre ved at oprette en prøvekonto og det er selvfølgelig gratis.

Kom godt i gang