En åben emailplatform
I mange tilfælde kommer vores emailplatform til at fungere som en del af et større hele, f.eks. et større forretningssystem eller kommunikationssystem.
Derfor har vi gjort platformen åben, så andre systemer kan tale med den. Platformen kan tage imod data udefra, men kan også levere data, f.eks. statistikker, til andre systemer.
Vi stræber altid efter at benytte enkle og branche-populære protokoller og og åbne integreringsmodeller for at sikre den bredest mulig understøttelse.


Zapier – Så bliver det ikke nemmere
Zapier er en platform til udveksling af data mellem systemer. Mere end 1.000 forskellige systemer har udviklet en integration til Zapier, og dermed kan de tale sammen.
I Zapier opretter man Zaps, som består af en Trigger og en Action – altså noget, der aktiverer Zap’et, og en handling Zap’et udfører. Og der findes som nævnt rigtig mange systemer med kobling til Zapier, og dermed rigtig mange muligheder for at bygge Zaps.
Facebook, Dropbox, Gmail og Slack har alle bygget integrationer til Zapier, men der findes også integrationer til en lang række CRM-systemer, CMS’er, webshopsystemer og meget andet.
Du kan se en komplet liste i Zapiers Zapbook, og du kan læse meget mere om Zapier på deres website.
Vi er endnu i testfasen med vores Zapier-app, men kontakt support, så kan du få adgang.
Alle de andre muligheder
Eget domæne
Til din Ubivox-konto kan du knytte dit eget domæne, så alle links og billedstier inkluderer din branding fremfor vores.
Vi har ingen interesse i at promovere vores firmanavn i dine emails, og derfor hjælper vi dig med at pege et subdomæne på din konto hos os.
Sikkerheden forbliver naturligvis stadig i top, da vi med automatisk oprettelse af SSL-certifikater kan sikre, at al browsertrafik til domænet stadig sker via sikre forbindelser.
Avanceret salgssporing
Har du en webshop, ved du hvor vigtigt det er at kunne bruge ordredata, når du kommunikerer med dine kunder.
Med vores avancerede salgssporing kan din webshop automatisk registrere ordrer i din modtagerdatabase hos os, så de er knyttet til specifikke modtagere og nyhedsbreve.
Dernæst kan du bruge vores avancerede segmenteringsmotor til at målrette dine nyhedsbreve til modtagere, der har købt specifikke produkter, ikke har handlet den seneste måned, har handlet for minimum 500 kr., og meget andet.
API
API’et er vejen ind i systemet. Det gør det let for eksterne systemer at tale med platformen, og vi har valgt XML-RPC-protokollen, da den er bygget ind i mange programmeringssprog i forvejen.
Vores API er grundigt dokumenteret, og vi har eksempler i flere programmeringssprog, så udviklere har et grundlag at arbejde ud fra.
Vores teknikere er selvfølgelig klar til at hjælpe med forslag til hvordan integrationen kan bygges bedst muligt.
Webhooks
Når ændringer sker i vores database, kan webhooks bruges til at sende besked til andre systemer, så de kan holdes opdateret.
Det gælder både til- og frameldinger, opdatering af modtagerdata, udsendelse af nyhedsbreve, og meget andet.
Du kan også få besked når dit nyhedsbrev bliver læst, eller en modtager klikker på et link. Via webhooks kan dine forretningssystemer vide lige så meget som vores platform ved om dine kunder.
Datafeeds
Med datafeeds kan du få JSON- og CSV-filer med data direkte fra Ubivox. Det gælder både statistikker, lister over tilmeldte og meget andet.
Feedet kan du bruge præcis som du lyster; du kan bygge daglige rapporter med statistikker, eller vise omsætningstal fra nyhedsbrevene direkte på storskærme på kontoret.
Eksterne ressourcer
Med eksterne ressourcer kan du bygge RSS-feeds og HTML-elementer, som kan importeres direkte i dine nyhedsbreve.
Dermed kan dit nyhedsbrev f.eks. indeholde de 10 nyeste produkter i din webshop, eller alle produkter i en given kategori, uden at du behøver kopiere dem ind i nyhedsbrevet.