God emaillevering kræver ordentlighed
Det vigtigste for at sikre god levering af emails, er ordentlighed omkring modtagerdata og indhold. Så længe modtagerne er interesserede i at modtage og læse indholdet, kommer man meget tæt på indbakken.
Næste skridt er, at der skal være styr på en række tekniske foranstaltninger, herunder SPF, DKIM og Sender ID, som sikrer at modtagersystemerne ved hvem de “taler” med. Ligeledes er det nødvendigt at give modtagersystemerne mulighed for at sende klager, frameldinger m.v., hvis de teknisk ønsker det. Denne del sørger vi for du ikke skal bekymre dig om.
Når vi skal sikre os, at emails kommer så hurtigt som muligt gennem nåleøjet til modtagernes indbakker, er en af de vigtige faktorer også dialogen med administratorerne i den anden ende. Derfor har vi løbende kontakt med vores kolleger hos de store udbydere.
Man vil, når man har store mængder email man skal sende, før eller siden løbe ind i både midlertidige, men også permanente, blokeringer på de forskellige systemer, der tager imod emails. Derfor er det vigtigt, at man som teknisk afsender sørger for at åbne dialogen med udbyderne, før det bliver et problem.
Som oplæg til dialog har vi et separat, teknisk website målrettet de administratorer, der måtte modtage emails fra vores kunder. Det er fra det website vores driftspersonale håndterer forspørgsler om specielle foranstaltninger for leveringen ifht. f.eks. mængder og hastigheder.
Sidst men ikke mindst er der en række tekniske tiltag, man som afsender selv kan vælge at gøre for at fremstå endnu mere pålidelig og ærlig i sine emailkampagner. Nedenfor kan du læse yderligere om nogen af disse, og skulle du have spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.
Gode råd til bedre levering
- Sørg altid for at have korrekt informeret samtykke fra modtageren.
- Fjern de modtagere på dine lister, der ikke åbner jeres emails. Engagement er en vigtig faktor i hvordan jeres afsenderrygte bliver beregnet hos modtagersystemerne.
- Sørg for at kontrollere, at I har opsat korrekt SPF og DKIM på jeres domæne.
- Benyt altid kun gyldige afsenderadresser, som man kan svare tilbage til. Brug ikke noreply@ og lignende.
- Få modtagerne til at tilføje jeres afsenderadresse til deres adressebog. Mange systemer gør dette automatisk, hvis man svarer på en mail. Det kan derfor være en idé at lave en kampagne, hvor man specifikt skal svare på emailen for at deltage.
SPF, DKIM & Sender ID
Disse teknologier er udviklet for at give afsendere mulighed for at fortælle omverdenen hvilke systemer, de sender emails fra. Vi understøtter naturligvis dem alle.
Bounces & Feedback Loops
Modtagere skifter emailadresser, og en intelligent emailplatform er i stand til at håndtere de problemer, der kan opstå i den forbindelse.
Certifikater
Som supplement til god leveringsskik kan en certificering hjælpe med at øge din leveringsrate, men det er ikke en løsning for alle.
Rådgivning om bedre emailstrategi og levering
Vi har igennem årerne hjulpet mange virksomheder med input til emailstrategi, kommunikationsform, design og opbygning, indsamling af adresser og meget andet.
Denne erfaring og viden stiller vi gerne til jeres rådighed.