Nyhedsbreve og GDPR: 4 typiske fejl

Vi ved, at GDPR-reglerne kan være indviklede og give anledning til frustrationer. Især når man føler, at de begrænser ens arbejde. Men sandheden er, at reglerne ikke behøver at begrænse dit arbejde med nyhedsbreve. Og samtidig er det vigtigt at huske, at de er sat i verden for at passe på dit og dine [...]

30. november 2023|Blog|

5 segmenter til dine nyhedsbreve

I Ubivox bliver vi af og til mødt af holdningen, at man lige så godt kan sende alle e-mails ud til hele modtagerlisten for at ramme en større målgruppe. Men konsekvensen ved det kan være, at den enkelte modtager får for meget irrelevant indhold. Det betyder enten, at de over tid stopper med at [...]

31. oktober 2023|Blog|

Tips til emnelinje: Sådan får du flere åbninger

De fleste virksomheder og organisationer bruger e-mails og nyhedsbreve til at informere og engagere deres kunder og medlemmer – og med god grund. Flere undersøgelser viser nemlig, at nyhedsbreve er den kanal, der skaber den største ROI på tværs af alle kommunikationskanaler. Det resulterer samtidig i, at der er mange andre, som kæmper om at [...]

8. september 2023|Blog|

3 parametre, der afgør om borgeren læser din e-mail

Tips til udsendelse af e-mails og nyhedsbreve for offentlige organisationer Ofte når vi deler ud af tips og tricks til e-mails og nyhedsbreve, vil der være forbehold som: Dette virker generelt godt, men test hvad der virker bedst for dig og dine modtagere. Det kan selvfølgelig være irriterende, når man skal forholde sig til, [...]

24. maj 2023|Blog|

Hvor ofte bør man udsende nyhedsbreve?

Hvor ofte bør man udsende nyhedsbreve? Et af de store spørgsmål, når man arbejder med e-mails og nyhedsbreve er: Hvor ofte bør man sende dem? Og det kedelige svar er, at der ikke er et entydigt facit for det. Du kan selvfølgelig sende så få nyhedsbreve, at dine modtagere ikke interagerer med dem, fordi [...]

24. marts 2023|Blog|

5 tips til at undgå spammappen

5 gode råd til at forbedre din leveringsevne: Hvis du arbejder med e-mail marketing, har du måske prøvet det. Du har brugt lang tid på at lave et godt nyhedsbrev: Tekst, grafik og budskab er perfekt. Men efter du trykker send, opdager du at mange af dine modtagere slet ikke har fået din e-mail [...]

31. januar 2023|Blog|

Få mere værdi for hvert eneste nyhedsbrev du sender

Der er ét problem med e-mailmarketing. E-mails er som udgangspunkt en engangsforteelse, så al den gode tid man bruger på sit indhold, får modtagerne kun glæde af én gang. Det er virkelig ærgerligt. Flere og flere afsendere bruger mere tid på indholdet i de enkelte nyhedsbreve, fordi bedre indhold giver bedre resultater. Er du [...]

20. september 2019|Blog|

DMARC, DKIM og SPF – identitet og autentificering

Identitet og autentificering i email Historietime Siden David H. Crocker i 1982 udgav RFC822 som blev fundamentet til den email vi kender i dag er der sket meget. Dengang blev email brugt hovedsageligt til at udveksle forskningsmaterialer mellem forskellige amerikanske universiteter. Email var i sin spæde ungdom. World Wide Web var der ingen der [...]

13. marts 2018|Blog|

Segmentér – Det giver ekstra $ i kassen

Gennem segmenterede forsendelser, baseret på aktivitet, kan I give jeres aktive modtagere et særligt tilbud - det er jo trods alt dem der holder jeres forretning kørende. Ligeledes kan I målrette tilbud til inaktive, for at genaktivere dem. Mange af dem der læser jeres nyhedsbrev er de samme. Ja, dét er det. Det er [...]

21. februar 2018|Blog|

“Vi laver sgu lige en konkurrence”

Vi har hørt det virkelig ofte: "Vi har brug for lidt flere nyhedsbrevsmodtagere - jeg tænker en konkurrence er en god idé? Måske udlodde en iPad? Køre en Facebook-kampagne for at lokke deltagere til?" Og der er ingen tvivl om, at sådan en konkurrence nok skal skaffe en masse nye modtagere. Konkurrencer virker! Vi [...]

8. februar 2018|Blog|