Leveringssikkerhed

Forside > Blog > Leveringssikkerhed

Persondataforordningen og optin

Optin-emails er vigtigere end nogensinde før Lad os få styr på det åbenlyse først. Sådan ser en optin-email ud: Du har sikkert fået optin-emails før, når du har tilmeldt dig nyhedsbreve. Nogen vælger at sende dem, og nogen fravælger det. Processen hedder også dobbelt optin, eller bekræftet optin. En optin-email tjener ét formål: Den sikrer, [...]

DMARC, DKIM og SPF – identitet og autentificering

Identitet og autentificering i email Historietime Siden David H. Crocker i 1982 udgav RFC822 som blev fundamentet til den email vi kender i dag er der sket meget. Dengang blev email brugt hovedsageligt til at udveksle forskningsmaterialer mellem forskellige amerikanske universiteter. Email var i sin spæde ungdom. World Wide Web var der ingen der havde [...]

“Vi laver sgu lige en konkurrence”

Vi har hørt det virkelig ofte: "Vi har brug for lidt flere nyhedsbrevsmodtagere - jeg tænker en konkurrence er en god idé? Måske udlodde en iPad? Køre en Facebook-kampagne for at lokke deltagere til?" Og der er ingen tvivl om, at sådan en konkurrence nok skal skaffe en masse nye modtagere. Konkurrencer virker! Vi ser [...]

Hvorfor ender dine emails i spamfolderen

Og hvad kan du gøre I går fik jeg en email fra Ikea. Den endte i min spamfolder. Hvorfor? Jeg elsker Ikea. Jep, det har jeg ikke noget imod at indrømme. Jeg elsker deres köttbullar, jeg besøger en af deres butikker et par gange om måneden, og jeg har fulgt bloggen Ikea Hackers i årevis. [...]

Hvorfor SPF, og hvordan

Forkert SPF-opsætning kan sende dine emails i spammappen I dette indlæg vil jeg fortælle hvorfor en SPF-opsætning er vigtig, hvilke problemer den kan løse, og hvordan den i praksis laves. Lidt teori først Der er ét grundlæggende problem med email. Alle kan, idet de sender en email, udgive sig for hvem som helst. Jeg kan sende [...]

Afsender eller IP – hvad tæller?

Er en god IP-adresse så vigtig? I gamle dage, for henved 10 år siden, var det første spørgsmål, vi blev stillet af potentielle kunder, om vores e-mails blev sendt fra en "god" IP-adresse. For en god IP-adresse kunne være afgørende for om man kunne tjene penge på sit nyhedsbrev eller e-mailmarkedsføring. En kort, teknisk forklaring: [...]