Leveringssikkerhed

Hjem/Leveringssikkerhed

Persondataforordningen og optin

Optin-emails er vigtigere end nogensinde før Lad os få styr på det åbenlyse først. Sådan ser en optin-email ud: Du har sikkert fået optin-emails før, når du har tilmeldt dig nyhedsbreve. Nogen vælger at sende dem, og nogen fravælger det. Processen hedder også dobbelt optin, eller bekræftet optin. En optin-email tjener ét formål: Den sikrer, [...]

DMARC, DKIM og SPF – identitet og autentificering

Identitet og autentificering i email Historietime Siden David H. Crocker i 1982 udgav RFC822 som blev fundamentet til den email vi kender i dag er der sket meget. Dengang blev email brugt hovedsageligt til at udveksle forskningsmaterialer mellem forskellige amerikanske universiteter. Email var i sin spæde ungdom. World Wide Web var der ingen der havde [...]

“Vi laver sgu lige en konkurrence”

Vi har hørt det virkelig ofte: "Vi har brug for lidt flere nyhedsbrevsmodtagere - jeg tænker en konkurrence er en god idé? Måske udlodde en iPad? Køre en Facebook-kampagne for at lokke deltagere til?" Og der er ingen tvivl om, at sådan en konkurrence nok skal skaffe en masse nye modtagere. Konkurrencer virker! Vi ser [...]

Hvorfor SPF, og hvordan

Forkert SPF-opsætning kan sende dine emails i spammappen I dette indlæg vil jeg fortælle hvorfor en SPF-opsætning er vigtig, hvilke problemer den kan løse, og hvordan den i praksis laves. Lidt teori først Der er ét grundlæggende problem med email. Alle kan, idet de sender en email, udgive sig for hvem som helst. Jeg kan sende [...]

Afsender eller IP – hvad tæller?

Er en god IP-adresse så vigtig? I gamle dage, for henved 10 år siden, var det første spørgsmål, vi blev stillet af potentielle kunder, om vores e-mails blev sendt fra en "god" IP-adresse. For en god IP-adresse kunne være afgørende for om man kunne tjene penge på sit nyhedsbrev eller e-mailmarkedsføring. En kort, teknisk forklaring: [...]