Blog

Hjem/Blog/
13 03, 2020

Gratis nyhedsbrev til foreninger

13. marts 2020|Platformen|

I denne tid er kommunikation særligt vigtig. Vi ser en kraftig stigning i behovet for effektiv kommunikation, særligt hos små og store foreninger, som har brug for at holde medlemmer, brugere og kunder informeret. Det vil vi gerne støtte op om hos Ubivox, og derfor tilbyder vi fra i dag, den 13. marts 2020, [...]

25 02, 2020

Fire fede videoer fra Klitsgaard

25. februar 2020|Tips & Tricks|

Der er vist ikke et øjebliks tvivl om, at vi elsker Christina Klitsgaard på kontoret. Hun er den ukronede dronning af e-mailmarketing, og vi har aldrig hørt nogen tale dårligt om et af hendes kurser eller en af hendes bøger. Så da jeg fik tilbuddet fra hende om at publicere hendes fire seneste videoer [...]

26 10, 2018

E-mail marketing undersøgelse

26. oktober 2018|Nyt om emails|

Danmarks største undersøgelse af e-mail marketing ... Står Mette Will for. Vi har dog en finger med i spillet, for vi har fået lov til at diskutere resultater med hende, og givet hende lidt indblik i de data, vi har om e-mail marketing på det danske marked. Undersøgelsen er sindsygt spændende for alle, der arbejder [...]

17 05, 2018

Incitament til samtykke

17. maj 2018|Nyt om emails|

En gavekurv kan gøre meget Er du, ligesom mange andre, i gang med at sikre, at du har styr på dine modtageres samtykke? En del firmaer oplever, at responsen på deres samtykke-emails ikke er imponerende. Det lader til, at modtagerne føler sig en smule overvældede over mængden af samtykker, de skal bekræfte op til den [...]

1 05, 2018

Persondataforordningen og optin

1. maj 2018|Leveringssikkerhed, Nyt om emails|

Optin-emails er vigtigere end nogensinde før Lad os få styr på det åbenlyse først. Sådan ser en optin-email ud: Du har sikkert fået optin-emails før, når du har tilmeldt dig nyhedsbreve. Nogen vælger at sende dem, og nogen fravælger det. Processen hedder også dobbelt optin, eller bekræftet optin. En optin-email tjener ét formål: Den sikrer, [...]

25 04, 2018

Persondataforordningen og samtykke

25. april 2018|Nyt om emails|

Skæringsdatoen 25. maj nærmer sig, og vi får flere og flere henvendelser angående Persondataforordningen (GDPR). Et af de typiske spørgsmål går på samtykke til markedsføring. Vi bliver i disse dage jævnligt spurgt, om man som afsender af nyhedsbreve har brug for at bekræfte sine modtageres samtykke inden skæringsdatoen. Spørgsmålene kommer formentlig fordi vores kunder modtager [...]

13 03, 2018

DMARC, DKIM og SPF – identitet og autentificering

13. marts 2018|Leveringssikkerhed, Tips & Tricks|

Identitet og autentificering i email Historietime Siden David H. Crocker i 1982 udgav RFC822 som blev fundamentet til den email vi kender i dag er der sket meget. Dengang blev email brugt hovedsageligt til at udveksle forskningsmaterialer mellem forskellige amerikanske universiteter. Email var i sin spæde ungdom. World Wide Web var der ingen der havde [...]

11 03, 2018

Persondataforordningen og nyhedsbreve

11. marts 2018|Nyt om emails|

Hvad betyder Persondataforordningen for nyhedsbreve? For tiden får vi rigtig mange henvendelser fra eksisterende og potentielle kunder. De er alle interesserede i at høre mere om den kommende Persondataforordning (GDPR), og hvilken indflydelse den får på deres emaildatabase. Persondataforordningen er et tiltag fra EUs side, hvor målet er at ensrette medlemslandenes lovgivning i forhold til [...]

21 02, 2018

Segmentér – Det giver ekstra $ i kassen

21. februar 2018|Platformen, Tips & Tricks|

Gennem segmenterede forsendelser, baseret på aktivitet, kan I give jeres aktive modtagere et særligt tilbud - det er jo trods alt dem der holder jeres forretning kørende. Ligeledes kan I målrette tilbud til inaktive, for at genaktivere dem. Mange af dem der læser jeres nyhedsbrev er de samme. Ja, dét er det. Det er ofte [...]