Blog

Hjem/Blog/
26 10, 2018

E-mail marketing undersøgelse

26. oktober 2018|Nyt om emails|

Danmarks største undersøgelse af e-mail marketing ... Står Mette Will for. Vi har dog en finger med i spillet, for vi har fået lov til at diskutere resultater med hende, og givet hende lidt indblik i de data, vi har om e-mail marketing på det danske marked. Undersøgelsen er sindsygt spændende for alle, der arbejder [...]

17 05, 2018

Incitament til samtykke

17. maj 2018|Nyt om emails|

En gavekurv kan gøre meget Er du, ligesom mange andre, i gang med at sikre, at du har styr på dine modtageres samtykke? En del firmaer oplever, at responsen på deres samtykke-emails ikke er imponerende. Det lader til, at modtagerne føler sig en smule overvældede over mængden af samtykker, de skal bekræfte op til den [...]

1 05, 2018

Persondataforordningen og optin

1. maj 2018|Leveringssikkerhed, Nyt om emails|

Optin-emails er vigtigere end nogensinde før Lad os få styr på det åbenlyse først. Sådan ser en optin-email ud: Du har sikkert fået optin-emails før, når du har tilmeldt dig nyhedsbreve. Nogen vælger at sende dem, og nogen fravælger det. Processen hedder også dobbelt optin, eller bekræftet optin. En optin-email tjener ét formål: Den sikrer, [...]

25 04, 2018

Persondataforordningen og samtykke

25. april 2018|Nyt om emails|

Skæringsdatoen 25. maj nærmer sig, og vi får flere og flere henvendelser angående Persondataforordningen (GDPR). Et af de typiske spørgsmål går på samtykke til markedsføring. Vi bliver i disse dage jævnligt spurgt, om man som afsender af nyhedsbreve har brug for at bekræfte sine modtageres samtykke inden skæringsdatoen. Spørgsmålene kommer formentlig fordi vores kunder modtager [...]

13 03, 2018

DMARC, DKIM og SPF – identitet og autentificering

13. marts 2018|Leveringssikkerhed, Tips & Tricks|

Identitet og autentificering i email Historietime Siden David H. Crocker i 1982 udgav RFC822 som blev fundamentet til den email vi kender i dag er der sket meget. Dengang blev email brugt hovedsageligt til at udveksle forskningsmaterialer mellem forskellige amerikanske universiteter. Email var i sin spæde ungdom. World Wide Web var der ingen der havde [...]

11 03, 2018

Persondataforordningen og nyhedsbreve

11. marts 2018|Nyt om emails|

Hvad betyder Persondataforordningen for nyhedsbreve? For tiden får vi rigtig mange henvendelser fra eksisterende og potentielle kunder. De er alle interesserede i at høre mere om den kommende Persondataforordning (GDPR), og hvilken indflydelse den får på deres emaildatabase. Persondataforordningen er et tiltag fra EUs side, hvor målet er at ensrette medlemslandenes lovgivning i forhold til [...]

21 02, 2018

Segmentér – Det giver ekstra $ i kassen

21. februar 2018|Platformen, Tips & Tricks|

Gennem segmenterede forsendelser, baseret på aktivitet, kan I give jeres aktive modtagere et særligt tilbud - det er jo trods alt dem der holder jeres forretning kørende. Ligeledes kan I målrette tilbud til inaktive, for at genaktivere dem. Mange af dem der læser jeres nyhedsbrev er de samme. Ja, dét er det. Det er ofte [...]

8 02, 2018

“Vi laver sgu lige en konkurrence”

8. februar 2018|Leveringssikkerhed, Nyt om emails|

Vi har hørt det virkelig ofte: "Vi har brug for lidt flere nyhedsbrevsmodtagere - jeg tænker en konkurrence er en god idé? Måske udlodde en iPad? Køre en Facebook-kampagne for at lokke deltagere til?" Og der er ingen tvivl om, at sådan en konkurrence nok skal skaffe en masse nye modtagere. Konkurrencer virker! Vi ser [...]

12 01, 2018

Nyhedsbreve til mobiltelefoner – 5 tips

12. januar 2018|Tips & Tricks|

Når en modtager åbner et nyhedsbrev sendt via vores platform, registrerer vi enheden, det sker på. Vi kategoriserer under Windows, Mac, iPhone, iPad, Android m.v., og tallene er selvfølgelig en del af nyhedsbrevets statistik. Vi hjælper jævnligt vores kunder med at analysere på deres tal, og vi kan se en klar udvikling: Mobile enheder stormer [...]

5 10, 2017

Gør dine nyhedsbreve mere personlige

5. oktober 2017|Platformen, Tips & Tricks|

Dynamisk afsender giver personlig dialog Vi har for nylig lanceret en ny funktion, som kan gøre det nemmere for dig at gøre dine nyhedsbreve personlige. Har dine modtagere en personlig reference i din organisation? Det kan være en sælger, de har fast dialog med, en key account manager, der håndterer deres samarbejde med jer, eller [...]