Forståelse af DMARC

Selvom e-mail marketing og nyhedsbreve langt fra er et nyt fænomen, begynder flere og flere organisationer at bruge det mere aktivt i deres marketing- og kommunikationsaktiviteter. Og det kan naturligvis også ses på den store stigning i antal e-mails, der sendes og modtages hver dag. Dette tal har været stigende i en del år, [...]

26. april 2024|Blog|

Guide til Gmails 2024 retningslinjer

Hvis du har læst diverse tips & tricks til e-mails og nyhedsbreve i 2024, har du formentlig læst noget om, at Gmail (og Yahoo) har planer om at komme spam til livs i år.Helt konkret introducerede Gmail 3 nye tiltag, der trådte i kraft i februar 2024 – de har fået titlen ”Protections for a [...]

1. marts 2024|Blog|

10 fede features i Ubivox

10 features, der gør det nemmere at lave nyhedsbreve med Ubivox Når du skal vælge den rigtige e-mailplatform til at sende nyhedsbreve, kan markedet virke som lidt af en jungle. Antallet af platforme er stigende, og derfor kan det være svært at adskille dem og de forskellige muligheder fra hinanden. For at give dig [...]

1. marts 2024|Blog|

WWF case

Sådan bruger WWF Verdensnaturfonden Danmark nyhedsbreve til at skabe opmærksomhed om naturens udfordringer og øge donationer WWF er verdens største uafhængige naturorganisation. Den danske nationalafdeling blev grundlagt i 1972 af H.K.H. Prins Henrik. I dag tæller WWF Danmark ca. 80 ansatte, der hver dag arbejder mod deres fælles mål: At redde naturen og [...]

1. marts 2024|Blog|

Nyhedsbreve og GDPR: 4 typiske fejl

Vi ved, at GDPR-reglerne kan være indviklede og give anledning til frustrationer. Især når man føler, at de begrænser ens arbejde. Men sandheden er, at reglerne ikke behøver at begrænse dit arbejde med nyhedsbreve. Og samtidig er det vigtigt at huske, at de er sat i verden for at passe på dit og dine modtageres [...]

30. november 2023|Blog|

5 segmenter til dine nyhedsbreve

I Ubivox bliver vi af og til mødt af holdningen, at man lige så godt kan sende alle e-mails ud til hele modtagerlisten for at ramme en større målgruppe. Men konsekvensen ved det kan være, at den enkelte modtager får for meget irrelevant indhold. Det betyder enten, at de over tid stopper med at [...]

31. oktober 2023|Blog|

Tips til emnelinje: Sådan får du flere åbninger

De fleste virksomheder og organisationer bruger e-mails og nyhedsbreve til at informere og engagere deres kunder og medlemmer – og med god grund. Flere undersøgelser viser nemlig, at nyhedsbreve er den kanal, der skaber den største ROI på tværs af alle kommunikationskanaler. Det resulterer samtidig i, at der er mange andre, som kæmper om at [...]

8. september 2023|Blog|

3 parametre, der afgør om borgeren læser din e-mail

Tips til udsendelse af e-mails og nyhedsbreve for offentlige organisationer Ofte når vi deler ud af tips og tricks til e-mails og nyhedsbreve, vil der være forbehold som: Dette virker generelt godt, men test hvad der virker bedst for dig og dine modtagere. Det kan selvfølgelig være irriterende, når man skal forholde sig til, [...]

24. maj 2023|Blog|

Hvor ofte bør man udsende nyhedsbreve?

Hvor ofte bør man udsende nyhedsbreve? Et af de store spørgsmål, når man arbejder med e-mails og nyhedsbreve er: Hvor ofte bør man sende dem? Og det kedelige svar er, at der ikke er et entydigt facit for det. Du kan selvfølgelig sende så få nyhedsbreve, at dine modtagere ikke interagerer med dem, fordi [...]

24. marts 2023|Blog|

5 tips til at undgå spammappen

5 gode råd til at forbedre din leveringsevne:Hvis du arbejder med e-mail marketing, har du måske prøvet det. Du har brugt lang tid på at lave et godt nyhedsbrev: Tekst, grafik og budskab er perfekt. Men efter du trykker send, opdager du at mange af dine modtagere slet ikke har fået din e-mail i indbakken [...]

31. januar 2023|Blog|